Terminology

Žargonas reiškia specialius posakius, frazes ar žodžius, naudojamus tam tikroje srityje ar profesijoje, pvz., teisėje, sporte, medicinoje, versle ir kt. Paprastai žargoną supranta tos konkrečios srities naudotojai; kitiems žmonėms sunku suprasti. Be to, eSports žargonas yra atskira sritis, joje yra daug lažybų ir žaidėjų vartojamų frazių ir terminų. Ir nors kai kurie iš šių terminų yra specifiniai žaidimams, kiti yra bendrieji terminai.

Žargonas yra svarbi eSporto dalis. Pirma, turi būti geras bendravimas tarp eSports žaidėjų, gerbėjų, žaidėjų ir kitų suinteresuotųjų šalių. ESporto lažybų dalyviams žargonas gali būti skirtumas tarp laimėjimo ir pralaimėjimo. Žinoma, niekas neturėtų statyti lažybų, kurių reikšmės nesupranta.

Esporto ir konkurencinių žaidimų žargonasMOBA žaidimų terminijaFPS žaidimų žargonas

Kadangi esporto žargono biblioteka yra gili, prieš statant pirmąjį statymą verta skirti laiko išmokti kalbų. Geriausia tai, kad suprasti šiuos terminus toli gražu neįmanoma. Šiuo tinklaraščio įrašu siekiama atskleisti kai kurias dažniausiai esporto pasaulyje vartojamas terminijas.

Section icon
Esporto ir konkurencinių žaidimų žargonas

Esporto ir konkurencinių žaidimų žargonas

  • Esportas: Vaizdo žaidimai su konkurencinėmis scenomis. Kai kurios iš populiariausių eSports yra CS: GO, League of Legends ir Dota 2.
  • Zonavimas: Varžovų privertimas palikti teritoriją naudojant agresiją. Taip siekiama suteikti žaidėjo pusei konkurencinį pranašumą užtikrinant saugiausią zoną.
  • Pagalba: Priešininkui padaroma žala ir paliekama jį nužudyti komandos draugui. Pavyzdžiui, žaidėjas gali smogti priešui ir kuriam laikui pasitraukti. Kai ateina komandos draugas ir nužudo priešą, žaidėjas atlieka rezultatyvų perdavimą.
  • Galinės durys: Slėpti už ar aplink priešą, to nežinodami, tikriausiai todėl, kad jų dėmesys yra kitur. Kol jie tai supranta, jau per vėlu.
  • Botai: Žaidėjai, valdomi kompiuterio, bet su kuriais žaidėjai gali varžytis žaidimo metu. Botai leidžia žaidėjams patobulinti savo įgūdžius prieš varžybas.
  • Atsitiktinių skaičių generatorius: Sutrumpintai kaip RNG, tai reiškia atsitiktinumo elementą, įtrauktą į kai kuriuos žaidimus, pvz., „Hearthstone“.
  • Stovykla: Kai žaidėjai stovyklauja, jie apsistoja palankioje vietoje, pavyzdžiui, kampe, ir melžia, kad nužudytų ar užmuštų daiktus. Privažiavimo maršrutai šioje vietoje paprastai yra riboti.
  • Derinys: Atakų seka, kai vienas veda į kitą. Tai atima iš priešininko galimybę pabėgti. Jie net negali blokuoti ar atremti atakos.
  • Grandinė: Visi esport renginiai per kalendorinius metus. Pavyzdžiui, „Dota 2“ grandinė apima nepilnamečius, tarptautinius, didžiuosius ir labdaros renginius.
  • Nešioti: Kai žaidėjas pasirodo gerai, kad kompensuotų blogus savo komandos pasirodymus, o komanda eina iki pat pergalės, sakoma, kad tas žaidėjas nešė komandą.
  • Buffas: Nurodo efektą, gebėjimą ar burtą, kuris padidina veikėjo galią.
  • Neleisti: Įtraukia priešininką, bandantį atlikti veiksmą prieš žaidėją, tačiau žaidėjas imasi kontraveiksmų, kad neutralizuotų veiksmą. Pavyzdžiui, kai žaidėjas imasi jėgų prieš oponentą, kuris jį pamatė pirmasis, sakoma, kad jis neigė priešininką.
  • Lažybų kraštas: Privalumas, kurį žaidėjas turi sporto lažybų atžvilgiu. Šį pranašumą galima įgyti įvairiais būdais, įskaitant maržą išnaudojančios lažybų sistemos kūrimą arba žaidimų/rungtynių studijas, kad įgytumėte žinių, kurios padėtų lažybininkui atlikti laiminčius statymus.
  • Masalas: Apsimesti silpnu, kad įviliotų priešininką į situaciją, kurioje jį galima lengvai įveikti.
  • KDA santykis: KDA (žudymų, mirčių, rezultatyvių perdavimų) koeficientas – tai žaidėjui rungtynėse priskiriamų nužudymų, mirčių ir rezultatyvių perdavimų skaičius.
  • Naujokas: Žaidėjas, kuriam naujas konkretus žaidimo pavadinimas. Noobams reikia laiko, kad suprastų, kaip veikia žaidimas.
  • Gankas: Keli žaidėjai atakuoja vieną varžovą. Manoma, kad priešininkai, kuriems pavyksta pabėgti nuo ganko be savo komandos draugų pagalbos, yra labai įgudę ir galingi. Kai kurie netgi žudo gankus.
  • Stiklo patranka: Žaidėjas, kuris labai efektyviai žudo arba pelno taškus už savo komandą, tačiau yra pažeidžiamas, o lengvas varžovų taikinys yra žinomas kaip stiklinė patranka. FPS stiklines patrankas žaidėjai gali nusipirkti be jokios ginkluotės. MOBA stiklinės patrankos paprastai yra didelės žalos per sekundę herojai.
  • Programuotojas: Įmonė, gaminanti esport žaidimus. Žinoma, yra žaidimų, kuriuos gamina ne viena įmonė. Klasikinis pavyzdys yra Call of Duty.
  • Tikslas: Konkretūs taikiniai ar tikslai, dėl kurių žaidėjo komanda atsiduria palankioje padėtyje. Tikslai gali apimti tokius dalykus kaip pabaisa, kuri komandai siūlo malonumą.
  • Kaitavimas: Tolimas nuo persekiojančio priešininko išlaikant gana saugų atstumą.
  • Auklė: Dažnai padedate komandos draugams, kad jie įgytų daugiau jėgų tęsti kovą.
  • Džiunglės: Likti džiunglėse įgyti aukso ir patirties, o ne žudyti neutralius.
  • Sukurti: Kai žaidėjas stato, jis pagerina savo bazę arba charakterį, suteikdamas jiems sugebėjimų ir daiktų. Fokusavimo sritis priklauso nuo pastatymo tipo. Šios sritys gali apimti gynybą ir žalą.
  • Klanas: Žaidėjai, kurie reguliariai žaidžia kelių žaidėjų žaidimus, yra žinomi kaip klanas.
  • Treneris: Treneriai yra figūros/personažai, atsakingi už komandos veiklos gerinimą. Jie tai daro teikdami patarimus, taktiką ir strategiją. Jie taip pat gali analizuoti varžovų statistiką.
  • Kišti: Išlikti saugiu atstumu ir atskleidžiant žalą priešininkui, kol jis nepasiduos.
Esporto ir konkurencinių žaidimų žargonas
MOBA žaidimų terminija

MOBA žaidimų terminija

Nors šiandien (nuo 2022 m.) yra daug MOBA (kelių žaidėjų internetinės mūšio arenos) žaidimų, Dota 2 ir Legendų lygos yra neabejotinai populiariausi ir daugiausiai grojami šiame žanre. Taigi verta pažvelgti į šiuos du.

  • Tankas: Tankai yra personažai, kuriuos, nepaisant to, kad jie yra lėti, labai sunku nužudyti, nes jie gali pasigirti daugybe tvirtų šarvų.
  • Squishy: Tai puikūs žudikai, pvz., šauliai ir žudikai, tačiau jie yra labai silpni, kai kalbama apie gynybą. Tai, kad jie negali apsiginti, daro juos suglebusius (juos galima lengvai nužudyti). Siekdami užtikrinti, kad jie išgyventų ilgai, jie juda žemėlapyje labai atsargiai, užtikrindami, kad įsitraukia tik į kovą, kurią gali laimėti su mažiausiais deriniais, tarkime, vienu ar dviem.
  • Tiektuvas: Feederis – žaidėjas, kurį nuolat žudo priešininkai. Tačiau tiekėjai gali būti reti konkurencinėse rungtynėse.
  • AoE: AoE, kuris iš esmės yra Arena of Effect, yra įgūdis, kurio poveikis jaučiamas visoje priešininko srityje (kaip pasirinko žaidėjas), o ne tik vienam priešininkui. Šis įgūdis praverčia dirbant su daugybe priešininkų, esančių vienoje mažoje teritorijoje.
  • Stūmimas: Komandos ketinimas pajudinti šliaužia priešininkų juosta, kad sunaikintų savo blokatorius, kareivines, bokštelius ar bokštus. Stūmimą gali atlikti komanda arba vienas žaidėjas; tai priklauso nuo žaidimo eigos ir situacijos.
  • Taškas: DoT (Damage over Time) yra daiktai, kurie palaipsniui daro žalą priešininkams apsinuodiję, nukraujuodami ar nudegindami.
  • Galutinis: Svarbiausias konkretaus čempiono įgūdis.
  • Ūkininkavimas: Nužudymas ir paskutinis smūgis ropliai/pakalikai juostos fazėje.
  • Pirmas kraujas: Pirmasis nužudymas per MOBA rungtynes. Žudikas paprastai gauna papildomą auksą.
  • FF: Kai komandos draugas paprašo komandos „praeiti“, mesti žaidimą ir pasiduoti.
  • AA: AA reiškia „Auto Attack“, kai žaidėjas naudoja ne jokius sugebėjimus, o pagrindinę ataką (tai gali būti artima arba nuotolinė).
MOBA žaidimų terminija
FPS žaidimų žargonas

FPS žaidimų žargonas

Iki šiol populiariausias FPS žaidimas CS: EIK. Štai keletas terminų, kuriuos reikia išmokti prieš pradedant žaidimą.

  • Ekologinis turas: Pralaimėjus kelis turus iš eilės gali pakenkti komandos ekonomikai ir atimti iš jos galimybę įsigyti daiktų kitiems keliems turams, kurie yra žinomi kaip ekologiniai raundai.
  • Šviečia: Žaidėjas patiria žalą einamajame raunde, sakoma, kad jis apšviestas.
  • Molly: Vienas iš penkių CS: GO granatų tipų. Paprastai jis skirtas neleisti priešininkams pasiekti konkretaus žemėlapio taško.
  • Kobe: Nužudyti priešininką tolimojo atstumo granata.
  • Anti-Eco raundas: Tai yra tada, kai komanda perka šarvus, galinčias duoti daugiau pinigų už nužudymą, kai susiduria su priešininkais, kurie yra ekologiškame raunde.
  • Stiprinimas: Du ar trys žaidėjai dirba kartu, kad įveiktų kliūtis ir įgytų pranašumą prieš varžovus.
  • Pasukimai: Žaidėjų judėjimas iš vieno žemėlapio taško į kitą siekiant apsaugoti ar atakuoti pastarąjį.
  • Top Fragger: Sėkmingas priešininko nužudymas. Tai taip pat reiškia efektyviausius žaidėjus taškų ir nužudymų prasme.
  • Nušautas skambintojas: Taip pat žinomas kaip žaidimo kapitonas, „Shot Caller“ yra žaidime priimantis sprendimus tokiais klausimais kaip žemėlapio valdymas, pasukimai ir valdymas.
  • Nemezė: Nemesis yra priešas, kuris numušė žaidėją daug kartų iš eilės – nenužudydamas jo atgal.
FPS žaidimų žargonas