Naujienos

November 17, 2022

eSports – lažybose trikdanti jėga

Eglė Valaitytė
WriterEglė ValaitytėWriter
ResearcherHaruki NakamuraResearcher

Nėra jokių abejonių, kad eSports yra lažybų scenoje trikdanti jėga. Vis daugiau lažybų dalyvių lažinasi eSporto turnyruose ir renginiuose, o lažybų organizatoriai keičiasi, kad išnaudotų eSporto lažybų potencialą. Tačiau pagrindinis klausimas – kokia bus ateitis? 

eSports – lažybose trikdanti jėga

Šioje apžvalgoje sužinokite daugiau apie eSports įsiskverbimą į internetinių lažybų sceną, jos augimą skatinančius veiksnius, naujausias tendencijas ir kt.

ESporto lažybų istorija prasidėjo maždaug 2014 m., kai kai kurios lažybų svetainės pradėjo siūlyti lažybų rinkas. Tačiau nedaug lošėjų žinojo apie eSportą, o kai kurie žaidėjai tikėjo, kad rungtynės buvo sutvarkytos.

Esports ir eSports lažybos skaičiais

Vaizdo žaidimų per pastarąjį dešimtmetį eksponentiškai išaugo. Šiandien tai yra viena greičiausiai augančių rinkų, o naujausi tyrimai rodo, kad pasaulinė el. sporto rinka 2019 m. buvo verta apie 957,5 mln. USD, o 2022 m. ji išaugo į 1,08 mlrd.

Ir ne tik eSportas auga; eSport lažybos taip pat sparčiai auga. Prieš dešimtmetį pokalbis daugiausia sukosi apie tai, kas yra eSportas kaip lažintis dėl eSporto. Tačiau šiandien eSporto lažybos yra tokios populiarios kaip bet kada anksčiau. 

Remiantis „Business Research Insights“ paskelbtais duomenimis, eSporto lažybų pramonės vertė 2021 m. siekė 9 749 mln.

Aukščiau pateikta statistika aiškiai rodo, kad internetinės eSporto lažybos yra didžiulė pramonės šaka. Tai kelia klausimą, kas paskatino atsitiktinį eSporto lažybų augimą? Na, dėl staigaus lažybų dalyvių susidomėjimo eSportu yra keletas veiksnių.

Pirma, tai, kad vaizdo žaidimai turi daug sekėjų. Naujausiose ataskaitose teigiama, kad iki 2022 m. pabaigos el. sporto entuziastų bus daugiau nei 500 milijonų. Turnyrai taip pat pritraukia daug žiūrovų, o 2021 m. „Free Fire World Series“ pirmauja po 5,41 mln. žiūrovų rekordo. Iš daugiau nei 5 milijonų žiūrovų nemažas skaičius yra skirtas lažyboms.

Kitas veiksnys yra lažybų operatorių, siūlančių eSporto lažybų rinkas, prieinamumas. Skirtingai nei anksčiau, daugelis el. žaidimų lažybų svetainių šiandien suteikia žaidėjams galimybę visus metus lažintis dėl geriausių eSporto varžybų ir turnyrų. 

Kai kurie iš jų yra žinomi lažybų tarpininkai, papildę eSporto lažybų rinkas, o kiti yra naujos svetainės, kuriose daugiausia dėmesio skiriama tik eSportui. Taip pat verta paminėti, kad kai kurios lažybų bendrovės aktyviai dalyvauja eSporto ekosistemoje, remiančios eSporto komandas.

Taip pat yra daug turnyrai ir varžybos vyksta ištisus metus, todėl žaidėjai negali praleisti lažybų rinkų, ar tai būtų „Dota 2“ lažybų rinkos, „Call of Duty“, „Valorant“, „League of Legends“ ir kt. Šie turnyrai pritraukia didelį prizų fondą, į kurį kreipia dėmesį eSporto apranga.

Bene didžiausias aspektas, suformavęs eSporto lažybų pramonę, yra pandemija. Sustabdžius tiesiogines rungtynes, kad būtų užkirstas kelias Covid-19 plitimui, eSportas užpildė spragą, kad profesionalūs sportininkai galėtų kovoti su ja nuotoliniu būdu.

E-Sporto lažybų ateitis

Kaip minėta anksčiau, eSporto lažybos turi šviesią ateitį. Visos prognozės rodo, kad eSporto lažybos turi pasilikti, nors lažybų scenoje jos ir negali pranokti tradicinių sporto šakų. Tačiau jau dabar tai pranoksta virtualų sportą. Taigi, kokie veiksniai nulems eSporto lažybų ateitį?

Pirma, tai eSporto augimas. Kadangi eSportas ir toliau auga, augs ir eSporto lažybos. Kitas aspektas, kuris formuos eSporto lažybų rinką, yra pagrindinių eSporto žaidėjų ir lažybų operatorių partnerystė. eSport lažybų svetainės kuria novatoriškas strategijas, kurios iškelia juos į pirmąją eilę eSporto turnyruose ir varžybose.

ESporto lažybų premijos taip pat vaidins svarbų vaidmenį plėtojant eSporto lažybas. Norėdami išlikti prieš konkurentus, eSporto lažybų agentai sudaryti pelningas premijas ir akcijas eSporto lažybininkams.

Konkurencinis el. sporto pobūdis taip pat bus pagrindinis el. sporto lažybų plėtros veiksnys. Šiandien daugelis eSporto gerbėjų turi savo pageidaujamas eSporto komandas, lygiai taip pat, kaip tradicinių sporto šakų komandos turi užkietėjusius gerbėjus, kurie ne tik žiūri, kaip žaidžia jų komandos, bet ir stato už jas.

Galiausiai, tokie pokyčiai kaip lažybų ant savęs koeficientai taip pat paskatins eSporto lažybų augimą dabar, kai atsitiktiniai žaidėjai turi galimybę lažintis už save. Tiesioginės lažybų svetainės funkcijos taip pat reiškia, kad žaidėjai gali stebėti visą veiksmą ir netgi lažintis dėl tiesioginių rungtynių. Kita vertus, yra eSport lažybų patarimų svetainių, siūlančių rungtynių prognozes.

Apvyniojimas

Štai, žmonės, eSporto lažybų raidos ir jų trajektorijos apibendrinimas. Šiuo metu eSporto lažybos yra didelė pramonė ir nerodo lėtėjimo ženklų. 

Tikėtis, kad per ateinančius kelerius metus pramonė augs ir dominuos lažybų pasirinkimuose, pvz., virtualioje sporto šakoje. Tačiau galiausiai jis neturi galimybių pranokti tradicines sporto lažybas.

About the author
Eglė Valaitytė
Eglė Valaitytė
About

Eglė Valaitytė, technologijomis besidominti lietuvaitė su dideliu aistrai tiešsaistes žaidimams, tapo viena iš lyderių tiešsaistes kazino lokalizacijos srityje. Sujungdama tautinį didžiavimąsi ir greitai besivystančią skaitmeninę kazino sritį, Eglė sieja tradicinę Lietuvą su sparčiai augančia tiešsaistes žaidimų pramone.

Send email
More posts by Eglė Valaitytė

Paskutinės naujienos

Raging Bolt: naujasis Pokémon karalius VGC metagame
2024-04-10

Raging Bolt: naujasis Pokémon karalius VGC metagame

Naujienos